Algoritmos, aplicaciones y Big data, nuevos paradigmas en el proceso de comunicación y de enseñanza-aprendizaje del periodismo de datos

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

16 Citas (Scopus)

Resumen

Disruptive technologies and their impact on journalism and communication force us to assume challenges in learning new techniques for data and information processing. Interdisciplinary knowledge is evident in the teaching of new professional profiles. Data journalism is an example of this, so the immersion into a data culture must be preceded by awareness in the learning of news applications, algorithms or the treatment of Big Data, elements that configure new paradigms among journalists of the media on the Internet. With the revision of texts, direct observation of selected applications and case study, some conclusions are established that contain a growing demand in the knowledge of new techniques. The results show the use of technological resources and the proposal of changes in the curricula of the communication faculties.

Título traducido de la contribuciónAlgorithms, applications and Big Data, new paradigms in the process of communication and teaching-learning of data journalism
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)268-291
Número de páginas24
PublicaciónRevista de Comunicacion
Volumen17
N.º2
DOI
EstadoPublicada - set. 2018

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2018 University of Piura. All rights reserved.

Palabras clave

  • Algorithms
  • Apps
  • Data
  • Investigative
  • Journalism

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Algoritmos, aplicaciones y Big data, nuevos paradigmas en el proceso de comunicación y de enseñanza-aprendizaje del periodismo de datos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto