Factores críticos de aceptación de la intención de uso del efectivo móvil

Sussy Bayona-Oré, Lizet Leyva

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This paper presents an acceptance model of the intention to use Mobile Cash. Mobile Cash emerges as a technological solution that allows banking companies to encourage their customers to transfer money while using their mobile phones. The model selected was TAM (Technology Acceptance Model). The proposal includes three factor such as Lifestyle, Perceived Confidence and Risk and Security. A questionnaire with 27 items was applied to 406 clients from two Peruvian banks. The Confirmatory Factor Analysis was used to evaluate the hypothesis. The Perceived Confidence, Ease of use and Security are enablers of Mobile Cash use.

Título traducido de la contribuciónCritical factors of acceptance of the intention to use mobile cash
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)972-980
Número de páginas9
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2020
N.ºE28
EstadoPublicada - abr 2020
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

Copyright:
Copyright 2020 Elsevier B.V., All rights reserved.

Palabras clave

  • Mobile Cash
  • TAM
  • Technology Acceptance Model

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Factores críticos de aceptación de la intención de uso del efectivo móvil'. En conjunto forman una huella única.

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