Rubén Valle, Elard Sánchez, Alberto Perales

9 Citas (Scopus)

In order to evaluate the frequency of depressive symptomatology (DS) and alcohol-related problems (ARP) during the academic training of medical students from Universidad National Mayor de San Marcos, a cross-sectional study was conducted among students from first to sixth year of career. The Zung Self-Rating depression scale was used to evaluate DS and the CAGE questionnaire to evaluate ARP. 23.3% of participants had DS, and 7.3% had ARP. We found that the frequency of DS and ARP was higher among students in the first years of career. We recommend it is necessary to take action in the prevention and detection of these disorders from the first years of training of medical students.

Título traducido de la contribuciónDepressive symptomatology and alcohol-related problems during the academic training of medical students
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)54-57
PublicaciónRevista Peruana de Medicina de Experimental y Salud Publica
Volumen30
N.º1
EstadoPublicada - 2013

• Alcohol drinking
  • Alcohol-related disorders
  • Depression
  • Depressive disorder
  • Medical
  • Medical education
  • Students
  • Undergraduate

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Sintomatología depresiva y problemas relacionados al consumo de alcohol durante la formación académica de estudiantes de medicina'. En conjunto forman una huella única.