El método de casos como alternativa pedagógica para la enseñanza de la bibliotecología y las ciencias de la información

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

5 Citas (Scopus)

Resumen

Based on an examination of the use of case method in Information Unit Management courses, this study aims to demonstrate the significant influence of this approach as a valid methodology for teaching courses in the School of Library and Information Science. Researchers conclude that the case method is effective: it not only significantly improves the quantitative results of learning; but also, from a qualitative standpoint, enriches the teaching/learning experience through improved communication with students, while encouraging critical thinking and better overall engagement with curricular objectives. The paper also offers a historical overview of the case method, key definitions and features, steps for implementation and several case studies to support the theoretical context and foundations of the research.

Título traducido de la contribuciónCase method as pedagogical alternative for teaching Library and Information Sciences
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)195-211
Número de páginas17
PublicaciónInvestigacion Bibliotecologica
Volumen29
N.º65
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Academic Teaching
  • Case Method
  • Librarianship

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El método de casos como alternativa pedagógica para la enseñanza de la bibliotecología y las ciencias de la información'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto