Estimamos las externalidades de la educaciôn para las provincias españolas en el período 1995-2010

Walter García-Fontes, Manuel Hidalgo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

We estimate the strength of schooling externalities for Spanish provinces over the 1995-2010 period. Our empirical work employs both main approaches available in the literature, the Constant Composition approach and the Mincerian approach. Using data from the Continuous Sample of Working Records and analyzing empirically the effect of human capital stock changes on wages at the provincial level, we find that both methodologies yield significant externalities.

Título traducido de la contribuciónEstimating human capital externalities: The case of the Spanish provinces, 1995-2010
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)5-38
Número de páginas34
PublicaciónRevista de Economia Aplicada
Volumen24
N.º71
EstadoPublicada - 1 set. 2016

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2016, Universidad de Zaragoza. All rights reserved.

Palabras clave

  • Aggregate productivity
  • Analysis of education
  • Wage level and structure

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estimamos las externalidades de la educaciôn para las provincias españolas en el período 1995-2010'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto