Factors to predict dropout at the universities: A case of study in Ecuador

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

The dropout at the universities has become a concern in several countries around the world, its high rates generate negative consequences for students and organizations. Based on the analysis of the educative, organizational theories, and the logic reasoning were established 11 factors that influenced in the dropout. This research as an objective to design a model to determine new factors to predict the dropout in which the dimension of analysis were the students, the institutions, the academic context and the social and economic environment. Additionally, trying through the use of Logistical Regression, Decision Tree and Support Vector Machine if the proposed factors are related and or may contribute predicting the dropout at the universities of Ecuador.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaProceedings of 2018 IEEE Global Engineering Education Conference
Subtítulo de la publicación alojadaEmerging Trends and Challenges of Engineering Education, EDUCON 2018
EditorialIEEE Computer Society
Páginas1238-1242
ISBN (versión digital)9781538629574
EstadoPublicada - 23 may. 2018
Publicado de forma externa
Evento2018 IEEE Global Engineering Education Conference - Emerging Trends and Challenges of Engineering Education, EDUCON 2018 - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands, Espana
Duración: 17 abr. 201820 abr. 2018

Serie de la publicación

NombreIEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
Volumen2018-April
ISSN (versión impresa)2165-9559
ISSN (versión digital)2165-9567

Conferencia

Conferencia2018 IEEE Global Engineering Education Conference - Emerging Trends and Challenges of Engineering Education, EDUCON 2018
País/TerritorioEspana
CiudadSanta Cruz de Tenerife, Canary Islands
Período17/04/1820/04/18

Profundice en los temas de investigación de 'Factors to predict dropout at the universities: A case of study in Ecuador'. En conjunto forman una huella única.