Frecuencia y clasificación de neoplasias en tracto reproductor masculino de caninos, diagnosticadas histopatológicamente en el Laboratorio de Patología Animal de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Periodo 2011-2017

Laura O. Ortiz, Rosa C. Perales

This study aimed to carry out a retrospective study of the cases of neoplasms in the male reproductive tract in dogs that have been diagnosed by histopathology in the laboratory of animal pathology of the Faculty of Veterinary Medicine of the National University of San Marcos (Lima, Peru) during the period 2011-2017. A total of 85 cases of neoplasms were diagnosed in the reproductive system of 1096 cases of canine neoplasms (7.75%). The most frequent were the testicular tumours (43.5%), the most common being the diffuse seminoma.

Título traducido de la contribuciónFrequency and classification of neoplasms in the male reproductive tract of dogs, histopathologically diagnosed in the Animal Pathology Laboratory of the Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Period: 2011-2017
Idioma originalEspañol
Número de artículoe17832
PublicaciónRevista de Investigaciones Veterinarias del Peru
Volumen31
N.º2
EstadoPublicada - 22 jun. 2020
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020 Universidad Nacional Mayor de San Marcos. All rights reserved.