La configuración de la muerte en el discurso poético de Javier Heraud

Yoselin Quispe Mendivil

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The purpose of this paper is to contrast the configuration of the topic of death in the poems by Javier Heraud belonging to pure poetry, «Las moscas»[Flies] and «Las cucarachas» [Cockroaches], with those belonging to social poetry, «Balada del guerrillero que partió» [Ballad of the departed guerrilla fighter] and «Ellos»[They], respectively. The study argues that, in the poems of pure poetry, a bisemic symbology is represented by the figure of the «insect», which alludes to capitalism and death; while in the poems of social poetry, a monosemic symbology is represented by the figure of the «river», which refers to life.

Título traducido de la contribuciónThe death´s configuration in the poetic discourse of Javier Heraud
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)93-124
Número de páginas32
PublicaciónBoletin de la Academia Peruana de la Lengua
Volumen69
DOI
EstadoPublicada - ene. 2021

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
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Palabras clave

  • Bisemic symbol
  • Javier Heraud
  • Monosemic
  • Pure poetry
  • Social poetry

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La configuración de la muerte en el discurso poético de Javier Heraud'. En conjunto forman una huella única.

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