Metáforas económicas en la prensa peruana escrita: Un estudio de la sección «Opinión» en el semanario Hildebrandt en sus Trece

Título traducido de la contribución: Economic metaphors in the Peruvian print media: A study of the column “Opinion” in the weekly newspaper Hildebrandt en sus Trece: A study of the column “Opinion” in the weekly newspaper Hildebrandt en sus Trece

Víctor Huamán Neyra

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

This research suggests a linguistic approach based on cognitive semantics. The study material comes from the national print media such as weekly newspapers. The edition prints are issued once a week and the name of this publication is Hildebrandt en sus Trece. We will analyze the conceptual metaphors related to the economic field. We have only selected the Opinion section by the economist Pedro Francke. Cognitive semantics presupposes the production and presence of metaphors in all production writings where people cognitively develop internal schemes for the comprehension of meanings.

Título traducido de la contribuciónEconomic metaphors in the Peruvian print media: A study of the column “Opinion” in the weekly newspaper Hildebrandt en sus Trece: A study of the column “Opinion” in the weekly newspaper Hildebrandt en sus Trece
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)235-264
Número de páginas30
PublicaciónBoletin de la Academia Peruana de la Lengua
Volumen69
DOI
EstadoPublicada - ene. 2021

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
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Palabras clave

  • Cognitive semantics
  • Conceptual metaphor
  • Economics

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Economic metaphors in the Peruvian print media: A study of the column “Opinion” in the weekly newspaper Hildebrandt en sus Trece: Un estudio de la sección «Opinión» en el semanario Hildebrandt en sus Trece'. En conjunto forman una huella única.

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