Mobile device as a support tool in student learning

Sussy Bayona-Oré, Dayana Pizarro Chavez, Luis Carrera Sicha

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

Nowadays people use mobile devices in different ways to make a profit. In this paper we present a literature review to know the use of the mobile devices as a learning tool, the factors that influence their use, and the advantages and disadvantages of the use of mobile applications that strengthen learning. Researchers seek to dispel doubts about the possibility of choosing mobile devices as tools for learning. As a result of this study it was found that the factors that influence the adoption of these tools are relevant, the advantages are really beneficial, and that students' academic performance can increase relatively.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaProceedings of the 8th International Conference on Information Communication and Management, ICICM 2018
EditorialAssociation for Computing Machinery
Páginas96-101
ISBN (versión digital)9781450365024
EstadoPublicada - 22 ago. 2018
Publicado de forma externa
Evento8th International Conference on Information Communication and Management, ICICM 2018 - Edinburgh, Reino Unido
Duración: 22 ago. 201824 ago. 2018

Serie de la publicación

NombreACM International Conference Proceeding Series

Conferencia

Conferencia8th International Conference on Information Communication and Management, ICICM 2018
País/TerritorioReino Unido
CiudadEdinburgh
Período22/08/1824/08/18

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2018 Association for Computing Machinery.