Sequential remembering and lived remembering in the flow of experience: A videographic study

Título traducido de la contribución: Recuerdo secuencial y recuerdovivido en el curso de la experiencia: un estudio videográfico

Himmbler Olivares, Paloma Opazo, Daniela Sepúlveda, Carlos Cornejo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

During the last 30 years the discussion on memory and remembering has advanced from a strictly cognitive perspective to a broader view, involving the body in these processes. Thus, the present article aims to recover Henri Bergson's main ideas-published more than a century ago-emphasizing the tight relation between immediate experience, memory and bodily movements. First, contemporary perspectives on memory are reviewed. Afterwards, the results from a videographic study are presented, showing how deeply the body is engaged in the act of remembering. These results evidence the presence of two different ways of remembering: sequential and lively-experienced.

Título traducido de la contribuciónRecuerdo secuencial y recuerdovivido en el curso de la experiencia: un estudio videográfico
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)451-480
Número de páginas30
PublicaciónEstudios de Psicologia
Volumen36
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2015

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2015 Fundacion Infancia y Aprendizaje.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Recuerdo secuencial y recuerdovivido en el curso de la experiencia: un estudio videográfico'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto