Elizabeth Morales, Luz Sarmiento, Lidia Sánchez, Doris Floríndez, Gerardo Lamas

5 Citas (Scopus)

A list of 44 species of 511 type specimens (34 holotypes, 9 allotypes, 418 paratypes, and 50 syntypes) of helminthes (Trematoda, Monogenea, Cestoidea, Nematoda and Acanthocephala), parasitic in vertebrates and invertebrates from Peru, Chile and the United States of America, and preserved in the Helminthological Collections of the Museo de Historia Natural Universidad Nacional Mayor de San Marcos (MUSM), Lima, Peru, is presented herein. Some nomenclatural comments are also included.

Título traducido de la contribuciónType material of helminthes in the Museo de Historia Natural Universidad Nacional Mayor de San Marcos, (MUSM), Lima, Peru
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)463-472
PublicaciónRevista Peruana de Biologia
Volumen12
N.º3
EstadoPublicada - 2005
Publicado de forma externa

• Acanthocephala
  • Cestoidea
  • Monogenea
  • Nematoda
  • Parasites
  • Peru
  • Trematoda
  • Type material

Profundice en los temas de investigación de 'Material tipo de helmintos en el Museo de Historia Natural Universidad Nacional Mayor de San Marcos, (MUSM), Lima, Perú'. En conjunto forman una huella única.